Herregud vilka bortskämda slynglar...

Denna extrema självgodhet, och att stjäla samhällets resurser...
...för en sån här skitsak äcklar mej  - och Grismedia hakar på; idag den 10:e april frossar Aftonbladet, Expressen, DN, SVD, TV. Förstasidesstoff!
Alla skall göra sig märkvärdiga; läs advokens sinnessvaga kommentar längst ner

Ett stort pressuppbåd hade samlats utanför tingsrätten för att möta de åtalade.
Folkpartisten Nicklas Lagerlöf fick informationen om lösenordet till socialdemokraternas intranät av SSU-ombudsmannen Niklas Sörman. - Jag hade aldrig för avsikt att skada socialdemokraterna, hävdar Sörman.

- Vi pratade om mycket förtroliga saker. Det var inte så att jag uppfattade att han planterade saker hos mig, säger han.
Lagerlöf berättar att han loggade in en gång och loggade ut igen - med förskräckelse. Trots att han pressas av åklagaren om hur många gånger han loggat in på Sapnet hävdar han att det bara skedde en gång.
- Jag hade inget elakartat syfte. Det var bara nyfikenhet om en skröna fungerade.
Lagerlöf beklagar att han berättade om lösenordet för Jodenius men säger att han är tveksam till att Jodenius ska ha berättat om alla sina inloggningar.
- Jag skulle önska att jag hade en klarare minnebild, säger Lagerlöf.
Socialdemokraterna har valt att inte begära skadestånd av de åtalade, även om dataintrången lett till allvarlig ideell skada, enligt partiets advokat Percy Bratt.
- Det är en skada för hela den demokratiska och politiska processen, inte bara för socialdemokraterna, säger han, uppger TT.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback