Varför är koranens anhängare farliga för oss?

Låt oss gå till källan: DEN HELIGA KORANEN.
Här står det klart och tydligt att oss väntar "ett förfärligt straff".
Jag citerar ordagrant ur K W Zetterströms oförkortade översättning från 1979, Wahlström & Widstrand Förlag.
Andra Süran, Kon, Från Medina.

5 För dem, som är otrogna, är det förvisso likgiltigt, om du varnar dem eller icke; 
   De tro icke.
6 Gud har förseglat deras hjärtan och öron, och över deras ögon är en täckelse; 
   Ja, dem väntar ett förfärligt straff.

Detta predikas med hotfull kraft i Moskeerna och är naturligtvis en betydande anledning till att Muslimerna hatar oss och vill oss ont.

Inledningen är naturligtvis helt i sin ordning, jag har inget emot att vara otrogen, ej heller att Gud har förseglat mitt hjärta och mina öron och att mina ögon täcks.
Men, sen kommer det: Ja, dem väntar ett förfärligt straff
Är det så att oss väntar ett förfärligt straff så bör vi på ett allvarligt menat sätt övertänka situationen! Vad skall vi göra innan det blir krig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback